Wideo angażuje bardziej, niż zdjęcia a do tego jest łatwo dostępne i chętnie udostępniane. Jednak pojawia się tu niewielki haczyk. – Kilkusekundowy film prezentujący wnętrze nieruchomości czy uśmiechniętego maklera to za mało. Aby osiągnąć pożądany efekt, wideo musi być przemyślane, zaplanowane i profesjonalnie wykonane.

Liczby mówią same za siebie. 99 proc. marketerów, wykorzystujących filmy w swoich kampaniach zamierza to robić dalej. Przyczyna jest prosta – wideo podnosi zainteresowanie i napędza ruch na stronach internetowych. Co za tym idzie, wpływa na rozpoznawalność marki i zwiększa zainteresowanie produktami – w tym przypadku nieruchomościami. Potwierdza to aż 87 proc. badanych serwisu Wyzowl. Do tego popularność treści wideo nadal rośnie. Szacuje się, że to właśnie filmy będą odpowiadały za 82 proc. całego ruchu sprzedażowego w sieci do 2022 roku. Jakie rodzaje wideo mogą okazać się pomocne dla branży nieruchomości?

1. Wideo prezentacja.

Wideo prezentacja nieruchomości to przede wszystkim możliwość kompleksowego i atrakcyjnego przedstawienia oferty sprzedaży lub wynajmu. Film to rodzaj wycieczki po wszystkich pomieszczeniach. Jego celem jest pokazanie szerokiego spojrzenia na wnętrza i wąskiego – skupiającego się na detalach. Może też objąć to, co na zewnątrz – taras, klatkę schodową, parking podziemny czy najbliższe sąsiedztwo. Zamawiający decyduje, które aspekty nieruchomości będą eksponowane. Wideo prezentacja nieruchomości może opowiadać historię, może być prowadzona przez maklera, może też po prostu pokazywać kolejne pomieszczenia. Wszystko zależy od częstotliwości publikacji i posiadanego budżetu.

2. Vlog / Youtube

Regularna publikacja wideo to duże zobowiązanie i jednocześnie duża korzyść. Własny kanał na Youtube lub własna seria filmów na swojej stronie internetowej to sposób na stały i kompleksowy kontakt z klientem. Odpowiednio zaplanowane wideo pokaże jak działa agencja nieruchomości, przedstawi zespół, wprowadzi do poszczególnych inwestycji czy na budowę. Stałe dostarczanie nowości dostarczy klientowi odpowiedzi – dlaczego powinienem podjąć współpracę akurat z tym biurem?

3. Poradnik

Treści edukacyjne i komentarze eksperckie w formie wideo to wygodny, ale przede wszystkim, wiarygodny sposób na rozwianie wszelkich wątpliwości, klienta przed rozpoczęciem współpracy z agencją nieruchomości. Osoby zainteresowane inwestycją w dom, mieszkanie czy lokal najczęściej nie posiadają wiedzy specjalistycznej. Przed skontaktowaniem się z biurem przygotowują listę pytań i gromadzą znalezione w sieci informacje. Zamieszczenie poradnika wideo na firmowym serwisie to spore ułatwienie. A dzięki temu, że w filmie pojawia się pracownik firmy czy nawet właściciel, a nie wynajęty aktor, treść nabiera pełnej wiarygodności.

4. Rekomendacje

Komentarze i rekomendacje nie muszą mieć formy pisemnej. Równie dobrze wypadają na wideo. Jednak jest to zabieg wymagający zaangażowania klientów – uwaga, prawdziwych klientów. Każda firma może poszczycić się stałymi klientami lub klientami wyjątkowo usatysfakcjonowanymi, takimi którzy chętnie przekażą pozytywną rekomendację kolejnym osobom. To właśnie do takich ludzi należy skierować prośbę o nagranie krótkiego wideo, w którym opowiedzą o przebiegu i jakości współpracy.

Pomysłów na wykorzystanie wideo w branży nieruchomości jest wiele. Najważniejsze to utrzymanie wysokiej jakości i regularności publikacji.

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    AKCEPTUJĘ