Szybki rozwój mediów społecznościowych i oferowane formaty publikacji sprawiły, że wizerunek marek stał się sprawą niemal materialną, ponieważ każdego dnia, w każdej chwili z pomocą urządzeń elektronicznych, takich jak smartfon czy komputer, użytkownicy mogą uruchomić materiały audiowizualne związane z marką i wybrać publikację odpowiednio dobraną do bieżących potrzeb. 

Tym samym materiały te muszą być ściśle zaplanowane i związane z charakterem i filozofią marki.[1] Wideo marketing, jako film lub seria filmów połączona z działaniami promocyjnymi i aktywizującymi odbiorców w mediach społecznościowych i sieci wzmacniają wizerunek marki dzięki takim działaniom, jak m.in. prezentacja najbardziej charakterystycznych elementów – logo, slogan, kolor, symbol czy dźwięk, w sposób kreatywny, ale nienachalny, bezpośrednie lub pośrednie prezentowanie wartości i tożsamości marki, aktywne i wysoko skuteczne pozycjonowanie marki na rynku, działania promocyjne, podejmowanie aktywnej komunikacji z odbiorcami, a także tworzenie i zacieśnianie więzi z konsumentami za pomocą wdrażania elementów unikatowych odpowiadających wyłącznie tej marce.[2] 

Skuteczność wideo marketingu w kreowaniu wizerunku marki jest zależna od pomysłowości i otwartości właścicieli marki. Należy bowiem rozumieć, że jest to nowoczesna forma przekazu odbiegająca standardom tradycyjnych mediów. Komunikacja wideo tego typu musi wyróżniać się na tle standardowych spotów reklamowych.

Powinna opierać się o aspekty emocjonalne, a jednocześnie być lekka w odbiorze, tak aby trafiła do jak największej grupy odbiorców i została przez nich zapamiętana i podana dalej. [3] Wideo marketing w Internecie jest nastawiony na stałą wymianę informacji. Nie jest monologiem. 

Z jednej strony w nietuzinkowy sposób udostępnia komunikaty i informacje związane z marką i jej działalnością pozwalając na ich dalsze przesyłanie, z drugiej słucha i podejmuje dialog z odbiorcami przy pomocy komentarzy, wiadomości prywatnych i innych narzędzi umożliwiających aktywną komunikację z konsumentami.[4] 

Podsumowując wideo marketing odgrywa znaczącą rolę w kształtowaniu wizerunku marki, czego przykładem są liczne kampanie i mnogość dostępnych narzędzi do ich realizacji.


[1] Kaplan, A.M., Haenlein, M., Users of the World, unite! The Challenges and Opportunities of Social Media, Business Horizons, 2010, n 53 (1), s. 59 – 68.

[2] Kaznowski, D., Social media – społeczny wymiar Internetu. W: Królewski J., Sala P. , E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, Warszawa 2016, s. 34.

[3] Moroz, M., Efekty budowania wizerunku marki poprzez serwisy społecznościowe – badanie opinii internautów pokolenia Y, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, 2013, n 157, s 123 – 132.

[4] Karvounis, N., Gen Y Trends that Affect Your Practice, W: „Journal of Financial Planning”, 2016, n 28 (3), s 16 – 18.

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    AKCEPTUJĘ