Szeroki wachlarz dostępnych mechanizmów interakcji związanych z funkcjonowaniem marki na rynku otwiera liczne drogi do połączenia konsumenta z produktem i daje też szansę na stworzenie więzi oraz zdobycie lojalności odbiorców.[1] W dużej mierze to właśnie na tych mechanizmach opiera się wideo marketing. 

Zakres działań związanych z wideo marketingiem jest możliwy do zastosowania w każdej branży. Jest to odpowiedź na potrzebę zaprezentowania marki czy konkretnego produktu szerzej, niż za pośrednictwem klasycznej reklamy telewizyjnej, która trwa od 15 do 30 sekund, w spocie radiowym o długości 20 sekund lub w artykule sponsorowanym. 

Opracowanie kompleksowego planu stworzenia serii wideo wraz z całą komunikacją towarzyszącą, pozwala na zbudowanie relacji z odbiorcą, a nawet danie poczucia bliskości i chęci głębszego zaangażowania się w proponowane treści.[2] Dostępna różnorodność formatów wideo oraz kanałów dystrybucji wideo w Internecie, a także narzędzi ułatwiających dotarcie do konsumentów i kontrolowanie ich efektów, dają praktycznie nieograniczone możliwości modelowania wizerunku marki i realizacji celów, co zostanie szczegółowo omówione w dalszej części pracy.

Warto zauważyć, że współcześnie firmy decydują się na rozdzielenie kampanii na media tradycyjne i nowe. Przekaz w mediach tradycyjnych jest symboliczny i zwięzły, z kolei ten zamieszczony w nowych mediach jest obszerny i różnorodny. 

Przykładem może być kampania platformy Disney + w Polsce. Z okazji uruchomienia streamingu w kraju nad Wisłą w czerwcu 2022, w telewizji pojawiły się 15 i 30 sekundowe spoty, ruszyła kampania outdoor z wykorzystaniem m.in. murali z efektami świetlnymi LED, a także siatek wielkoformatowych. 

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/disney-kiedy-w-polsce

Reklamy emitowane były też w radiach i kinach. Jednak o ile media tradycyjne zawierały mocno skondensowany przekaz ograniczający się do daty rozpoczęcia działalności, kosztów dostępu do platformy i prezentacji najsilniejszych tytułów marki Disney, to w Internecie i mediach społecznościowych można było spotkać się z szerokim spektrum wykorzystania dostępnych formatów i obszerną prezentacją tego, co platforma ma do zaoferowania użytkownikom. Posłużyły temu m.in. reklamy na YouTube, interaktywne relacje na Instagramie czy krótkie testymoniale publikowane na Facebooku. Dzięki wideo można było też zajrzeć za kulisy kręcenia najnowszych produkcji, obejrzeć wywiady z aktorami opowiadającymi o odgrywanych rolach czy też wziąć udział w quizach, zagadkach i innych wirtualnych zabawach.[3]

Powyższy przykład wskazuje, że wideo oraz działania marketingowe związane z jego publikacją w Internecie, płynnie łączą się z dzisiejszymi wymaganiami rynku względem wizerunku marki. Ten musi być transparentny, ale też dawać możliwość oceny oferowanego produktu lub usługi – zarówno pod względem reprezentowanych wartości materialnych, jak i niematerialnych. Musi w jasny sposób pokazywać swoje miejsce na rynku i przestrzeń przygotowaną wokół tego miejsca dla konsumentów. [4]

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    AKCEPTUJĘ